O starcie marki osobistej w sieci
1 marca 2021
Kategoria: Case study
Start w sieci rzadko bywa łatwy i przyjemny. Szczególnie trudno mają indywidualni specjaliści z mocno profesjonalnych branż (np. prawnicy, specjaliści do spraw nieruchomości, trenerzy), którzy przywykli do prowadzenia samego biznesu oraz marketingu offline.
Naturalną i zazwyczaj skuteczną strategią w takich przypadkach jest podejście ewolucyjne. Chodzi o kontynuowanie dotychczasowego dorobku zawodowego i występowanie w sieci pod własnym nazwiskiem – czyli konieczności stworzenia i rozwoju swojej marki osobistej w Internecie. Kwestia drugiej, bardziej rewolucyjnej strategii, czyli ukrycia się za fasadą nowej marki firmowej, nie będzie poruszana w tym wpisie – to nie to case study.
Pasującą do powyższego opisu osobą jest pan Leszek Flis, rzeczoznawca majątkowy. Pomogliśmy mu wystartować w sieci i stworzyliśmy identyfikację wizualną dla jego personal brandu.
1. Logotyp
Celem identyfikacji wizualnej marek osobistych jest to, żeby odbiorca zapamiętał imię i nazwisko i skojarzył je ze specjalizacją – tylko tyle i aż tyle. Jest to główny powód, dla którego ograniczyliśmy logotyp do samej typografii. Minimalizm i elegancja, która jednoznacznie kojarzy się z poważnym zawodem rzeczoznawcy majątkowego, jednak w otoczeniu lekkiej bieli, żeby nie tworzyć niepotrzebnego dystansu między grupą docelową, a specjalistą.
Gdybyśmy zdecydowali się na dodanie do logotypu sygnetu, poszlibyśmy w kierunku czegoś maksymalnie prostego, nieodwracającego uwagi od najważniejszej informacji, jaką jest nazwisko. Często stosuje się w takich wypadkach po prostu inicjały jako podstawę sygnetu.
2. Strona internetowa – o mnie, blog
Razem z logotypem zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy stronę internetową https://leszekflis.pl/ Staraliśmy się, żeby na stronie była równowaga między panem Leszkiem, jej głównym bohaterem, oraz nieruchomościami, którymi się zajmuje. Najważniejszymi miejscami na stronie są podstrony o mnie oraz blog – obie służą wzmacnianiu wizerunku eksperta i zaprezentowaniu doświadczenia.
3. Wizytówka
Identyfikacja wizualna musi być spójna – niezależnie, czy mówimy o wizerunku online czy offline. Projekt powstawał w czasie, w którym spotkania twarzą w twarz były codziennością – niecierpliwie czekamy aż ta codzienność powróci… A w międzyczasie prezentujemy projekt wizytówki:
4. Dalsza współpraca
W dniu pisania wpisu kontynuujemy naszą współpracę – prowadzimy konserwację strony internetowej i dbamy o jej bezpieczeństwo.
Budowa silnej marki osobistej w Internecie to długotrwały proces. Od czegoś trzeba jednak zacząć, a stworzenie podstaw identyfikacji wizualnej, strony internetowej i wizytówki to bez wątpienia dobry początek.
Wystartuj z nami!
hello@fastsite.plBłąd: Brak formularza kontaktowego.