Lions Place – zwrot z inwestycji w 14 dni
30 sierpnia 2022
Kategoria: Case study
Praca w sprzedaży wymaga nieustannego doskonalenia zawodowego i skupienia na samorozwoju. Nasz klient – Paweł Ciszak z Lions Place potrzeby sprzedawców zna jak mało kto, przez lata kierował zespołami sprzedażowymi w branży ubezpieczeniowej. Po 17 latach pracy w korporacji, zarządzaniu pracą i szkoleniem setek agentów i menadżerów Paweł zdecydował się przejść na swoje i wystartował z własną działalnością doradczo-szkoleniową. Mamy przyjemność towarzyszyć mu od początku i dzisiaj dzielimy się historią sukcesu marki Lions Place.
Zadanie:
Paweł przyszedł do nas z głową pełną doświadczeń i konkretnym pomysłem na biznes. Co bardzo ważne, wiedział też jak chce nazwać swoją działalność. Jednakże potrzebował wsparcia we wcieleniu swojej wizji w życie. Był przy tym bardzo otwarty na nasze pomysły i koncepcje, dzięki czemu mogliśmy przekuć jego oczekiwania w realny do wdrożenia projekt.
Wykorzystując nasze doświadczenie, pomogliśmy Pawłowi ułożyć wizję ścieżki konsumenta, opracować pełen branding, a także wcielić ten pomysł w życie. Nowa strona internetowa nie miała być tylko wizytówką, ale realną platformą do kontaktu z klientami Pawła i miejscem sprzedaży jego wiedzy.
Nasz wkład w ten projekt obejmował zatem szeroki zakres działań:
- opracowanie tożsamości wizualnej w formie brandbooka wraz z projektami wizytówek, papieru firmowego, czy wzorcowych prezentacji (template-ów);
- zaprojektowanie ścieżek konsumenta poruszającego się po witrynie, zaadaptowanie do nich lejka sprzedażowego;
- budowę strony internetowej, wraz z zautomatyzowanym sklepem internetowym.
Wyzwanie 1. Jak oddać charakter marki za pomocą logotypu?
Branża szkoleniowo-doradcza opiera się w dużej mierze na relacjach interpersonalnych, zatem kluczowym wyzwaniem dla nas było stworzenie strategii komunikacji z ludzką twarzą. Postać lwa jest bardzo plastycznym motywem, który może przedstawiać wiele postaw. Pawłowi zależało na tym, aby logotyp jego firmy odzwierciedlał przyświecające jego pracy wartości.
Wbrew pozorom nic w zaprojektowanej przez nas postaci nie jest przypadkowe. Przygotowaliśmy łącznie 10 różnych propozycji i poświęciliśmy cały warsztat inspiracyjny. Podczas którego omawialiśmy cechy marki jakie chcemy uwypuklić. Ważna dla nas była postura postaci, która również niesie pewien podprogowy ładunek emocjonalny.
Dlatego wybraliśmy wizerunek lwa patrzącego w przód, skupionego na tym co przed nim. Dojrzałe spojrzenie lwa podkreśla pewność siebie Pawła wynikającą z siedemnastoletniego doświadczenia w branży.
Wyzwanie 2. Video jako główne narzędzie komunikacji
Podczas pracy w korporacji Paweł zaobserwował wysoką skuteczność nagrywania treści video jako środków komunikacji z osobami szkolonymi. Sposób prezentacji wiedzy w ten sposób miał stać się wyróżnikiem jego marki osobistej. Naszym zadaniem było natomiast zgrabne wkomponowanie video treści w ścieżki użytkowników poruszających się po stronie.
Ostatecznie, podczas warsztatu poświęconego User Experience zaproponowaliśmy i później wdrożyliśmy dwa warianty komunikacji dzielące się ze względu na formę prezentacji treści. Użytkownik na starcie może wybrać, czy chce przeglądać materiały w formie tekstowej, czy audiowizualnej. Nasza propozycja zakładała, że klienci znający już Pawła mogą od razu przejść do części szkoleniowej, a Ci którzy chcą go poznać mogą przejść przez całą drogę od początku do końca.
Wyzwanie 3. Automatyzacja sprzedaży
Z naszej inicjatywy zaproponowaliśmy integrację sklepu internetowego obecnego na stronie z modułem automatycznych płatności. Paweł przyjął nasz pomysł z zaciekawieniem, pytaniem tylko było kiedy uruchomić tą funkcjonalność. Zgodnie z naszym doświadczeniem zasugerowaliśmy integrację wraz ze startem sklepu, co okazało się strzałem w dziesiątkę.
Paweł dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w formie indywidualnych konsultacji i/lub grupowych szkoleń. Nie jest to typowy produkt, który można umieścić na półce w sklepie internetowym, dlatego kluczem do sukcesu było zaprojektowanie efektywnej ścieżki zakupowej. Skrócenie drogi zakupu szkoleń i konsultacji w Lions Place w porównaniu do tradycyjnej formy sprzedaży usług doradczo-szkoleniowych pozwoliło szybko zapełnić kalendarz Pawła i przyspieszyć zwrot z inwestycji do zaledwie dwóch tygodni działalności.
Kluczem do sukcesu było tutaj skrócenie okresu konwersji dla osób, które już poznały się na kompetencjach Pawła lub dla tych, które chcąc kupić szkolenie bez zbędnych ceregieli. Automatyczne płatności redukują ryzyko zmiany decyzji zakupowej, które rośnie wraz z wydłużeniem się procesu zakupowego.
Podsumowanie:
Zaangażowanie FASTSITE objęło kompleksowe zaprojektowanie i wdrożenie witryny internetowej wraz ze sklepem internetowym. Aby tego dokonać odbyliśmy dwa warsztaty: user experience oraz inspiracyjny. Poza tym wykonaliśmy pełną identyfikację wizualną (brandbook, wizytówki, papier firmowy, template prezentacji sprzedażowych). Poleciliśmy także zaprzyjaźnioną firmą do nagrania video treści na stronę, efekt końcowy zdecydowanie zadowolił Pawła.
Cieszymy się, że możemy dalej wspierać ten projekt, prowadząc bieżące utrzymanie strony i administrując treściami na niej się znajdującymi. Współpraca z Pawłem jest dla nas niezwykle owocna i nie możemy się doczekać jej kolejnych rozdziałów.
Wystartuj z nami!
hello@fastsite.plBłąd: Brak formularza kontaktowego.